Speelmaatjes

 

Leerlingen kunnen meer verantwoordelijk nemen dan we denken. Ze kunnen zelf thema’s en werkvormen kiezen, mee regels en afspraken maken en dit in overleg met een volwassene uitwerken.

“Speelmaatjes op school” zijn de kinderen van het 5de en 6de leerjaar die, onder begeleiding van de verantwoordelijke van de werkgroep (Juf Liesbet), sport- en spelactiviteiten organiseren voor leerlingen van de andere klassen.

Fotomap van de Speelmaatjes.

Crea-team

 

Jill W L3   Wannes C L4   Lennert K L4   Stan De L  L4    Lena D L4    Shaolin C L4    Elise V L5   Fien M L5    Valentino B L6    Lauran H L6

 zijn de leden van het Crea-team.

 

MOS-team

Lena en Lily (voorzitters), Sam en Joaquin (planners), Senne en Kobe (tuinverantwoordelijken), Finne en Flore (communicatieverantwoordelijken), Thomas en Rutger (materiaalmeesters)

zijn de leden van het MOS-team.

De kinderen zorgen voor het onderhoud van ons tuintje. Planten en zaaien er fruitboompjes, groenten, ... om op die manier al onze kinderen te laten proeven van de natuur. Daarnaast werken ze mee aan een milieubewust beleid binnen onze school.

Fotomap van het MOS-team

 

Klusteam

Er wordt wekelijks gewerkt tijdens de middagpauzes en dit in teams van 3 kinderen. Steeds onder begeleiding van een volwassene. Hiervoor wordt een schema opgemaakt tijdens het overleg. 

 

Dinsdag

Vrijdag

Kind 1

Kind 1

Kind 2

Kind 2

Kind 3

Kind 3

 

  • Kinderen uit een bepaald leerjaar kunnen zich beurtelings kandidaat stellen.

  • Profiel van een lid van het klusteam:

    • Kan goed luisteren naar opdrachten;

    • kan gevaren goed inschatten, werkt voorzichtig;

    • is handig en bereid om dingen te leren;

    • kan goed samenwerken (rustig, luisteren naar elkaar, goed uitpraten,…);

    • kan goede afspraken maken en zich daaraan houden.